Ana içeriğe git

proje logo

REEDER ile KIZLAR KODLAR Projesi, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü iş birliği ile mesleki ve teknik eğitim Anadolu liselerinde öğrenim gören öğrencilere  STEAM/Maker eğitimleri sağlamak ve uygulamalı atölyeler sunmak, onları geleceğin başarılı yazılımcıları, mühendisleri ve bilim insanları olmaları yolunda desteklemek ve ekonomiye değer katan sorumlu nesiller yetiştirilmesine katkı sağlamak amacıyla 2022 yılında hayata geçirilmiştir.


Proje kapsamında, MEB müfredatına uygun olarak hazırlanan reelab.com.tr çevrim içi eğitim portalı üzerinden öğrenciler, Mesleki ve Teknik Eğitim Anadolu liseleri okul yönetimi ve öğretmenlerinin desteği ile maker kültürü, tasarım odaklı düşünme, 3 boyutlu tasarım, algoritmalar, oyun tasarımı, arduino ile kodlama ve mobil programlama olmak üzere 7 modülde "STEAM" eğitimlerinden faydalanıyor. Eğitimlerin ardından sınavlarını başarıyla tamamlayan öğrenciler, uygulamalı yüz yüze atölyeler ile öğrendikleri teorik bilgileri pratiğe dönüştürme ve prototiplerini üretme imkânı buluyor.


Proje kapsamında, çevrimiçi eğitim portalı olarak tasarlanan “reelab.com.tr” üzerinden 2022 -2023 Eğitim ve Öğretim yılında 2680 öğrenci çevrimiçi, 278 öğrenci teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme ve ilk prototiplerini üretme; 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılında 4194 öğrenci çevrimiçi, 630 öğrenci teorik bilgilerini pratiğe dönüştürme ve ilk prototiplerini üretme imkânları buldu.


Öğrencileri geleceğin başarılı yazılımcıları, mühendisleri ve bilim insanları olmaları için destekleyen proje, ilk senesinde İstanbul, Manisa, Samsun illerinde tamamlanırken; ikinci senesinde, Gaziantep, Mersin, Mardin, Diyarbakır, Balıkesir, Eskişehir ve Denizli illerinde 50 okulda devam etti. 


2024-2025 Eğitim ve Öğretim yılında 5 yeni ilde ve 50 yeni okulda 6000 yeni öğrenciye çevrimiçi, 750 yeni öğrenciye de  yüz yüze eğitim verilecek. Üstelik bu yıl Yapay Zekâ eğitimleri de müfredata dahil ediliyor. Reeder böylece, toplumsal kalkınmaya giden yolda daha fazla öğrenciye ulaşmaya, geleceğin başarılı profesyonellerini bugünden yetiştirmeye ve umudu taşımaya devam ediyor.


  1. Reeder'la Kızlar Kodlar Sosyal Etki Analizi Raporu (2023)
  2. Reeder'la Kızlar Kodlar Sosyal Etki Analizi Raporu (2024)


2024-2025 Hedefi

  1. Seçilen 5 ilde (Sivas, Konya, İzmit, Trabzon ve Van), dezavantajlı konumda olan Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde okuyan 6000 öğrencinin STEAM yaklaşımı,  temel MAKER ve Yapay Zeka eğitimleri almasını sağlamak, 
  2. 50 okuldan başarı kıstasıyla seçilen 750 öğrenciyi  her okulda 3 gün yüz yüze Maker atölyelerine davet etmek,
  3. Projenin sonunda, başvuru yapan öğrencilere staj önceliği sağlamak, 
  4. Reeder yazılım geliştirme ve tasarım yarışmasına katılım fırsatı sunmak,
  5. Anketlerle öğrencilerin beklentilerini, sağlanan faydayı ölçmek ve buradan çıkan sonuçlara göre projeye yön vermek,
  6. Kızlar Kodlar Sosyal Etki Analizi Raporu hazırlanarak proje çıktılarını değerlendirmek ve KSS Projelerinin bilinirliğini güçlendirmek.

Proje Paydaşları

  1. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim İl Müdürlükleri
  2. Seçilen illerdeki Meslek Liselerinin Müdürleri ve Öğretmenleri
  3. Seçilen illerdeki Meslek Liselerinde okuyan kız öğrenciler
  4. Yerel otoriteler: Valilik, Kaymakamlık, Belediye, Ticaret ve Sanayi Odaları, Kadın Kurulları…