Ana içeriğe git

proje logo

REEDER ile KIZLAR KODLAR Projesi, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı iş birliği ile İstanbul, Manisa, Mersin, Gaziantep ve Samsun’da, her ilde 10 meslek lisesinde öğrenim gören 12-18 yaş aralığındaki 2500 kız çocuğuna STEAM/Maker eğitimleri sağlamak ve 250 kız öğrenciye uygulamalı atölyeler sunmak, onları geleceğin başarılı kadın yazılımcıları, mühendisleri ve bilim insanları olmaları yolunda desteklemek ve ekonomiye değer katan sorumlu nesiller yetiştirilmesine katkı sağlamak amacıyla 2022 yılında hayata geçirilmiştir.

2022-2023 Eğitim-Öğretim Dönemi boyunca, 2680 kız öğrenciye STEAM/Maker eğitimleri sağlanarak ve 278 kız öğrenciye uygulamalı atölyeler sunarak, hedef başarıyla gerçekleşmiştir.

Reeder'la Kızlar Kodlar Sosyal Etki Analizi Raporu


2023-2024 Hedefi

  1. Deprem illeri de dahil seçilen 7 ilde (Balıkesir, Denizli, Diyarbakır, Eskişehir, Gaziantep, Mardin, Mersin), dezavantajlı konumda olan Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde okuyan 4000’i aşkın kız öğrencinin STEAM yaklaşımı ile temel MAKER eğitimlerini almasını sağlamak, 
  2. 35 okuldan başarı kıstasıyla seçilen 500 kız öğrenciyi yüz yüze Maker atölyelerine davet etmek,
  3. Projenin sonunda, başvuru yapan öğrencilere staj önceliği sağlamak, 
  4. Reeder yazılım geliştirme ve tasarım yarışmasına katılım fırsatı sunmak,
  5. Anketlerle öğrencilerin beklentilerini, sağlanan faydayı ölçmek ve buradan çıkan sonuçlara göre projeye yön vermek,
  6. Kızlar Kodlar Sosyal Etki Analizi Raporu hazırlanarak proje çıktılarını değerlendirmek ve KSS Projelerinin bilinirliğini güçlendirmek.

Proje Paydaşları

  1. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim İl Müdürlükleri
  2. Seçilen illerdeki Meslek Liselerinin Müdürleri ve Öğretmenleri
  3. Seçilen illerdeki Meslek Liselerinde okuyan kız öğrenciler
  4. Yerel otoriteler: Valilik, Kaymakamlık, Belediye, Ticaret ve Sanayi Odaları, Kadın Kurulları…